Vozidlové čtečky

Vozidlové čtečky 

Obecné informace

Vozidlová čtečkaVozidlové čtečky se většinou používají pro ovládání vjezdu vozidel - odtud jejich pojmenování. Proti klasickým systémům s osobními čtekámi mají tyto hlavní rozdíly

  • mají mnohem větší dosah čtení, 20 až 60 m (osobní jenom 6-12 cm)
  • vozidlové vstupníky jsou vybavené malou baterií (osobní vstupníky nemají žádnou baterii)
  • aktivují se stiskem tlačítka (osobní vstupník stačí přiblížit ke čtečce)

 Velmi důležité !!

Je nutné uvést velmi důležitý rozdíl mezi rádiovými systémy pro ovládání pohonu a vozidlovými čtečkami.

Ovladač (pager) má svůj kód (nebo se tento kód na něm nastaví). Tento kód se uloží do paměti přijímače (nebo se na přijímači nastaví). Všechny ostatní ovladače se nastaví na stejný kód, jako je v přijímači. Toto nastavení se dnes většinou provádí snadno a rychle z jednoho ovaladače na jiný.

Kdokoli, kdo si zakoupí stejný vladač si může přehrát nebo nastavit stejný kód a může bez problemů vjíždět do prostoru, který měl být vymezen pouze pro oprávněné osoby. Bezpečnost - ochrana před zneužitím - je u ovladačů velmi malá. I když některé systémy dnes používají určitá omezení při přenosu kódu z jednoho ovladače na druhý, stále je to zneužitelné.

Vozidlový vstupníkTeoreticky by bylo možné kód v přijímači změnit a potom změnit kód u všech oprávněných ovladačů, ale prakticky je to časově i procedurálně obvykle tak náročné, že to nikdo neprovádí.

Přístupový systém vybavený vozidlovou čtečkou je v tomto směru zcela bezpečný. Zakoupený vozidlový vstupník je stejně bezcenný jako neoznačený lístek v metru. Do doby než se nový vstupník naprogramuje a zařadí do systému, jej nelze používat. Ztracený nebo "ztracený" vstupník se zablokuje a zaměstnanci se vydá nový. Ten "ztracený" nemůže používat jeho kamarád.

Popis vozidlové čtečky a vozidlového vstupníku

Vozidlový vstupník má malou baterii (knoflíkový typ), běžně dostupnou. Mění se cca jednou za 1-2 roky podle intenzity používání. Obsahuje vlastně dva vstupníky:

  • osobní, pasivní (bez napájení). Ten se aktivuje tak, že se vozidlový přiblíží ke čtečce úplně stejně
    jako jiný osobní vstupník
  • vozidlová aktivní část (napájená z baterie), která se aktivuje stisknutíkm tlačítka

Vozidlový vstupník má čtyři tlačítka, může tedy ovládat až čtyři různá zařízení. Tlačítka jsou nutná zejména v případě, když jsou dvě nebo více vozidlových čteček těsně u sebe a stisknutím tlačítka zachytí signál ze vstupníku všechny čtečky. V takovém případě se potom tlačítko č.1 používá například pro vjezd, č. 2 pro výjezd a podobně. Naprogramování tlačítek je zcela k dispozici uživateli systému.

Vozidlová  čtečka se připojuje k terminálu jako každá jiná vzdálená čtečka. Je navíc vybavená bičovou anténou. Tato anténa je všesměrová, zajistí dosah čtení cca 10-20 m - podle intenzity rušení v daném místě. Pokud se k vozidlové čtečce přijíždí převážně z jednoho směru, pak lze dosah čtení rozšířit na cca 20-60 m použitím antény Yaggi. Tato anténa je ovšem směrová, odpovídající dosah má v předním a zadním směru.

 

 

Profesionální, zkušený, odborně fundovanýdealer vstupních systémů.

© 2008 - 2018 Studio Internet | Všechna práva vyhrazena.